Wygnanie z raju
Lubię miłe gesty
Symboliczne prezenty
Przedmioty i sytuacje
Akwamarynowe bransoletki z dwoma bursztynami
Jeden większy drugi mniejszy
Wczesne kasztany
Najlepiej też takie podwójne
Karteczki w formacie portmonetkowym
Z głupkowatym rysunkiem
Sztuczne żółte tulipany
Koniecznie solo
Nakrętki z wygranym piwem
Szczęśliwe papierosy
Mobilne popielniczki z festiwalu
O wątpliwej sławie
Zamówione piosenki do jazdy na karuzeli
Z widokiem na Gdynię nocą
Słodkie zaczepki palcem pod stołem
Później objęcia w tańcu do piosenek przyjaciółek które serdecznie
kibicują
Ciche modlitwy na wrocławskich dachach
Do Groszków i róż Ewy Demarczyk
Z magicznymi kwiatami zawiniętymi w papierki
Wypady na malowanie miejskich ścian
O koniec wojny
Bo piekło jest na Ziemi
Niebo niestety też
Ale powiedziało że nie chce mnie oszukiwać
Adam dał się skusić
Takie nasze wygnanie z raju
Tylko że we Wrocławiu
Dług po wygnaniu
trochę rzeczy mi zostało
nie mam w planie oddawać tej pożyczki
dwie okrągłe blizny
pielęgnuję na występach
dla ludzi którym opowiadam koszmary
parę czerwonych tasiemek
przyklejonych w żarcie
na kurtce od serdecznej malarki
ciepłą bluzę po twoim ojcu
ze sztucznego materiału
już bez zapachu który uspokajał
zapalniczkę wypełnioną gazem
z bąbelków cydru
pitego w barze do którego boję się wracać
paranoiczne cytaty na ścianach
nic nie znaczące odpowiedzi
nietrzeźwe przypomnienia o usychaniu
zaznaczone fragmenty książki
jeden o mnie drugi o tobie
kartka w kartkę
trzy symbole
ilustrujące mój krzyk
które przekuję w metal ze stoczniowcem
dokumentacje festiwalowego szaleństwa
adrenalinowych wyrzutów
sennych uścisków
jeden dług
czekający na walentynkową windykację
Michał Kowalczys (ur. 2001 r.) – absolwent ASP w Gdańsku oraz student ASP we Wrocławiu. W praktyce artystycznej porusza się w zagadnieniach związanych z własną tożsamością oraz podejmuje próby przeniesienia na język wizualny osobistych doświadczeń. Interesują go metafory wynikające z zaglądania wewnątrz siebie oraz pozycjonowanie ich względem zastanych kodów kulturowych. Szukanie wspólnych mianowników przeciwstawnych znaczeń stanowi źródło inspiracji do pracy twórczej, której początki często odnajduje w poezji. Prace prezentował w ramach festiwali takich jak Vor/Wiosna w Slaturhusid Art Center w Islandii (2021), Gdynia Design Days (2023), Wrocław Off Gallery Weekend (2024), czy Performance Platform Lublin (2024) w galerii Labirynt. Jest również jednym z uczestników projektu Głęboka Woda 2022 organizowanego przez Gdańską Galerię Miejską. Można go znaleźć na Instagramie na koncie @michalkowalczys.